آیکون ها کاربرد پذیری را ارتقا می دهند!

توسط صادق عیدی
۰ نظر
آیکون ها کاربرد پذیری را ارتقا می دهند!

بسیاری از تحقیقات اثبات کرده اند که به خاطر سپاری مفهوم هر نماد ( آیکون ) کار راحتی نیست.

بعنوان مثال، تولبار Microsoft Outlook  : حالت فقط آیکون ( only-icon form ) کاربرد پذیری بسیاری ضعیفی داشت که حتی با جابجایی و تغییر آیکون ها هم مشکل حل نشد. که البته مایکروسافت خیلی سریع این حالت را تغییر داد و به همراه آیکون، نام بخش را هم نوشت.

در تحقیقاتی دیگر، ثابت شده که مردم بیشتر از اینکه ظاهر آیکون ها را با حافظه بسپارند، مکان و جایگاه آنها را یاد میگیرند… پس گاهی میتوان ظاهر آیکون ها را تغییر داد اما نباید کاری به مکانشان داشت.

بدانید که، استفاده از آیکون های مناسب، کار راحتی نیست و کلی آزمایش و تست باید انجام شود تا بهترین انتخاب گردد.

آیکون ها میتوانند بسیار پرکاربرد و ضروری باشند…..

  • هنگامی که از آیکون های عمومی استفاده شود، آیکون هایی که همه با آنها آشنایند.
  • هنگامی که آیکون ها ظاهر صفحه را خوشایندتر کنند.

منبع: uxmyths.com

Related Articles

نظرتون رو درج کنید