تحقیق کاربر یا User Research

توسط صادق عیدی ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۰ نظر
تحقیق کاربر یا User Research

تحقیق کاربر چیست؟

یکی از پایه ای ترین مراحل شروع طراحی تجربه کاربری است. User Research تمرکز بر درک صحیح رفتار، خواسته ها و نیازمندی های کاربر دارد تا بتوانید به درک صحیح و کامل از مشتریان یا کاربران خود برسید. تحقیق کاربر بیشتر برای بهبود کاربردپذیری محصولات یا خدمات استفاده می شود و همچنین در بازاریابی نیز نقش مهمی دارد. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات، کاربرد زیادی برای طراحان محصول، مهندسان و بازاریابان دارد.

روش های تحقیق

این تحقیق می تواند به صورت حضوری و یا غیر حضوری صورت گیرد:

حضوری: بدین صورت که در روش حضوری شما مستقیما با کاربر تعامل برقرار میکنید و سوالاتتان را از آن شخص میپرسید و رفتار کاربرانتان را بررسی می کنید.

غیر حضوری: اما در روش غیر حضوری شما می بایست فرمی از سوالات خود طراحی و آماده کنید و از کاربرانتان درخواست کنید تا در این تحقیق با شما همکاری کنند و اطلاعات مورد نیاز در فرم ها را تکمیل نمایند.

پرسونا

شما می بایست بعد از این تحقیقات، پرسونا های مختلفی که از محصول شما استفاده میکنند را در آورید و محصولی که میخواهید طراحی کنید را بر اساس این پرسوناها و برای آن ها خلق کنید.

امیدوارم که مطلبی مفیدی در این زمینه به انتشار گذاشته باشم! با نظراتتون به بهبود تولید مطالب به من کمک کنید. ممنون

Related Articles

نظرتون رو درج کنید