بنظر خیلی ها، حق انتخاب زیاد دادن به کاربر ها، باعث افزایش رضایتشان میشه. تصور میکنند که این همان چیزی ست که کاربر میخواهد و برایش خیلی اهمیت و ارزش قائل میشه.

اما غافل از اینکه، هرچی تعداد سرویس ها، تعداد ویژگی ها ( features ) بیشتر باشد، کاربر دشوار تر رابط کاربری سرویس را درک میکند و کار با آن سرویس، برایش سخت تر می شود.

تحقیقات ثابت کرده که داشتن ویژگی های زیاد، باعث سردرگمی و نا امیدی کاربران از سرویس می شوند، چرا که درک نمیکنند چگونه باید از آن محصول یا سرویس استفاده کنند.

در ابتدای کار، کاربران انتظار دارند که ویژگی های محصول بسیار زیاد باشد، هرچه بیشتر، بهتر…

اما وقتی که آنها کار با آن محصول را شروع میکنند، تنها دوست دارند بخش های مفید محصول، به شکلی ساده برایشان ارائه شود.

یک راهکار برای ارائه کردن ویژگی های زیاد به کاربر، استفاده از طراحی ها، رابط ها و مفاهیم معمول و پیشفرض هست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید