نکاتی که در زیر آمده است به شما کمک میکند تا طراحی تعاملی تری در فرم های ثبت نام و ورود ایجاد کنید.
۱- پیدا کردن ارزش پیشنهادی
ثبت نام معمولا آخرین موردی هست که کاربر برای استفاده از سیستم شما باید آن را بگذراند. معمولا کاربران تمایلی به انجام کاری تا زمانی که ارزش آن را برای خودشان نبینند نشان نمیدهد. به وضوح نشان دهید که کاربر با پر کردن این فرم چه چیزی به دست می آورد. پیام شما باید کوتاه و کامل باشد. لینکدین یک نمونه خوب از این موضوع است. آن ها از پیام هایی متغییر در فرمشان استفاده میکنند.

۲- به وضوح نشان دهید که کجا باید ورود کنند.
هنگامی که یک کاربر به یک وبسایت رسید، باید به وضوح نشان دهید که از کجا میتواند ثبت نام یا ورود کند. بخصوص هنگامی که ورود دکمه CTA شما می باشد.

۳- نمایش فیلد ورود
اگر در وبسایت شما، فرم ورود اولویت دارد، آن را در نگاه اول به کاربر نمایش دهید. مشابه مسیری که فیس بوک پیش برده است.

۴- تفاوت واضح بین دکمه ثبت نام و ورود (اولویت بندی بر اساس وزن بصری)
همه افراد نمیتوانند تفاوت بین دکمه ثبت نام و ورد را متوجه شوند بنابراین باید تفاوت آن دو را بصورت واضح بیان کنید. نمونه آن در تصویر زیر قابل مشاهده است.

۵- اجازه ورود و ثبت نام با استفاده از شبکه های اجتماعی
دسترسی دادن به کاربران برای ثبت نام و ورود به وسیله شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و گوگل پلاس و … . این باعث می شود کاربر راحت تر ثبت نام و ورود کند و دیگر نگران هدر رفتن زمان و فراموشی رمز عبور خود نباشد.

۶- استفاده از ایمیل یا شماره موبایل بعنوان نام کاربری
تا زمانی که واقعا نیازمند نام کاربری برای کاربرتان نیستید، از آن درخواست ثبت نام کاربری نکنید. به عنوان پیشفرض از آدرس ایمیل و یا شماره موبایل آن برای نام کاربری اش استفاده کنید. این بسیار ساده تر است برای یادآوری نسبت به نام کاربری منحصر به فردی که از آن میخواهید.

۷- بصورت اتوماتیک پیش شماره کشور را وارد کنید.
در بخش ثبت شماره موبایل، پیش شماره کشور را با استفاده از کوکی ها و موقعیت جغرافیایی، اطلاعات آن را اتوماتیک وارد کنید تا کاربر نیاز نباشد وارد کند. همچنین امکان ویرایش آن را به دست کاربر فراهم آورید.

۸- دکمه ثبت نام و ورود
در صفحه ثبت نام، دکمه “اگر حساب کاربری دارید وارد شوید” را قرار دهید تا اگر قبلا ثبت نام کرده است به آسانی بتواند وارد شود. همچنین این دکمه را باید در صفحه ورود هم قرار دهید.
۹- تمرکز بر فیلد اول
“Auto focus” یک قابلیت در وب است که میتوانید این امکان را به کاربر بدهید تا بدون کلیک بر روی فیلد اول، با تایپ کردن اطلاعاتش، اطلاعات آن در فیلد اول قرار گیرد.

۱۰- دکمه ذخیره اطلاعات ورود
دکمه ذخیره اطلاعات کاربر را قرار دهید تا کاربران نیاز نباشد اطلاعات ورودشان را در هر مرتبه وارد نمایند.
۱۱- دریافت اطلاعات از سرویس های گوگل و فیسبوک و نظیر آن
اطلاعات نام و عکس پروفایل و موارد دیگر پروفایل کاربر را از سرویس های گوگل و مشابه آن دریافت کنید.

۱۲- Placeholders
از متغییر ها برای فهماندن اطلاعات مورد نیاز برای ورودی کاربر استفاده کنید.

۱۳- اجازه نمایش رمزعبور به کاربر
به کاربرتان اجازه دهید تا بتواند پسوردی که وارد کرده است را مشاهده کند تا حس ترس از اشتباه وارد کردن یک واژه اشتباه را نداشته باشد.

۱۵- اگر Caps Lock کاربر روشن بود به آن هشدار دهید.

۱۵- استحکام پسورد در صورت مهم بودن اطلاعات ورود حساب کاربری
پسورد های پیچیده برای هک سخت تر است پس به کاربرانتا استحکام پسوردی که وارد میکنند را نشان دهید.

۱۶- پیغام خطا
نمایش پیغام خطای مناسب و واضح تا کاربر راه حل آن را به اسانی پیدا کند.

امیدوارم که مفید واقع شده باشه!
دمت گرم مفید واقع شد!
واضح، خلاصه، مفید. یکی دوتاش برام جدید بود… ممنون
سلام، ی نگاه به این مقاله بنداز!!
//www.poonehmedia.com/1554-ux-login
ایول! دمت گرم.