a-b-split-testing

تست A/B یا Split Testing

تست A/B به عنوان تست تقسیم شناخته می شود. آزمایش کنندگان به دنبال این هستند که بفهمند آیا تغییر یک المنت یا عنصری خاصی از وبسایت، اپلیکیشن و یا تبلیغات، تاثیری بر عملکرد بهتر محصول شما میگذارد یا خیر؟ بدین منظور، با مطالعه رفتار کاربر، تغییراتی را به وجود می آورد و آن ها را در قالب دو وبسایت (یکی نمونه حاضر آن و دیگری ویرایش یافته آن) از کاربرانشان تست میگیرند و از نتایج به دست آمده تصمیم به تغییر ظاهر بصری و فنی آن میکنند.

تست A/B
تست A/B

این تغییرات میتواند از رنگ یک دکمه تا شیوه نمایش مطالب محصول شما باشد. کاربران بین دو یا چند نوع تست شما تقسیم می شوند و بازخوردشان را نسبت به محصول شما بازگو میکنند. هر شئ وب سایت، اپلیکیشن یا محصول شما میتواند در این تست قرار گیرد.

اگر تعامل کاربر شما با یکی از متغیر هایتان بالاتر باشد و تغییر به میزان قابل توجهی باشد و باعث افزایش نرخ تبدیل شما شود، آن متغییر را برای پیاده سازی انتخاب نمایید.

ابزار تست A / B اغلب دارای ماشین حساب هایی است که به شما کمک می کند تا از نتایج آماری قابل توجهی برخوردار باشید و اغلب تست ها خیلی زود نتیجه گیری نمی شوند و باید بر روی انواع مشتریان یا کاربران شما تست شود تا بتوان نتیجه قطعی از آن گرفت.

از طریق تست A/B، میتوان تجزیه و تحلیل داده ها را انجام داد و حدس را از بهینه سازی وب سایت حذف کرد و این اطمینان را پیدا کرد که تغییرات نتایج مثبت را به دست می آورد.

تریگر، مرجع تجربه کاربری | دیکشنری تجربه کاربری

با عضویت در کانال تلگرامی، مطالب ما را دنبال کنید!

منبع: UX Companion

یک طراح جوان رابط کاربری با اهدافی بزرگ :)
وبسایت http://SadeghEidi.ir
نوشته ایجاد شد 37

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا