شاید با قانون سه کلیک آشنا باشید، طبق آن قانون تمامی محتوای سایت باید در حداکثر سه کلیک قابل دسترسی باشند اگر نه کاربر ناامید شده و از سایت بیرون می رود.

اما  واقعا اینگونه نیست!

در واقع تعداد کلیک ها اهمیت ندارد، بلکه مهم اینست هر کلیک، کاربر را به آنه میخواهد نزدیک تر کند. کلیک های کمتر کاربر را شاد تر نمیکند.

مهم اینست که کاربر به آسانی مسیر را پیدا کند. اگر کاربر را محبور با شمارش کلیک هایش کنید، چند کلیک اضافه تر مشکلی در کار پیش نم آورد.

یک روش بهتر…

بهتر است که قانون یک کلیک را جایگزین قانون سه کلیک کنیم. یعنی هر کلیکی که کاربر انجام میدهد او را به هدفش نزدیک تر کند.

منبع: uxmyths.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید