شخصیت های کاربری

شخصیت کاربر یا User Persona

شخصیت هایی ساختگی برای نماینده ای از گروهی از کاربران وبسایت، برند یا محصول شما هستند.

شخصیت ها برای بهتر درک کردن هدف کاربر، خواسته ها و محدودیت های دسته های مختلف کاربران است. پرسونا ها خیلی کاربردی برای ساختن مسیر کاربر هستند و همچنین خیلی در پیدا کردن شخصیت های مختلف مشتری کمک میکند. مثل پیدا کردن سن و جنسیت، میزان تحصیلات و غیره کمک میکنند. پرسوناها معمولا برای جمع آوری داده از مصاحبه با کاربران جمع آوری میشود. این داده ها میتونه شامل رفتار، اهداف، خواسته ها و توانایی های کاربر باشد. توسعه دهندگان اغلب از جزئیات بیشتر برای ایجاد یک پرسونا مناسب استفاده میکنند تا دسته های کاربر خود را بشناسند و بر اساس آن ها وب سایت را طراحی کنند. بیش از یک شخص برای نشان دادن یک گروه دیده می شود اما معمولا شخصی را انتخاب میکنند که بیشتر مرتبط باشد و تمرکز اصلی را بر روی آن می گذارند.

یک طراح جوان رابط کاربری با اهدافی بزرگ :)
وبسایت http://SadeghEidi.ir
نوشته ایجاد شد 37

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا