شخصیت هایی ساختگی برای نماینده ای از گروهی از کاربران وبسایت، برند یا محصول شما هستند.

شخصیت ها برای بهتر درک کردن هدف کاربر، خواسته ها و محدودیت های دسته های مختلف کاربران است. پرسونا ها خیلی کاربردی برای ساختن مسیر کاربر هستند و همچنین خیلی در پیدا کردن شخصیت های مختلف مشتری کمک میکند. مثل پیدا کردن سن و جنسیت، میزان تحصیلات و غیره کمک میکنند. پرسوناها معمولا برای جمع آوری داده از مصاحبه با کاربران جمع آوری میشود. این داده ها میتونه شامل رفتار، اهداف، خواسته ها و توانایی های کاربر باشد. توسعه دهندگان اغلب از جزئیات بیشتر برای ایجاد یک پرسونا مناسب استفاده میکنند تا دسته های کاربر خود را بشناسند و بر اساس آن ها وب سایت را طراحی کنند. بیش از یک شخص برای نشان دادن یک گروه دیده می شود اما معمولا شخصی را انتخاب میکنند که بیشتر مرتبط باشد و تمرکز اصلی را بر روی آن می گذارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید