کاربران معمولا برای پیدا کردن چیزی که میخواهند، از فرم جستجو در سایت استفاده میکنند، اما اگر آنها با صفحات رنگی و پر از تبلیغات روبرو شوند، از آنها دوری میکنند و دیگر سراغ سایت شما نمی آیند.

جیکوب نیلسن (Jakob Nielsen) در تحقیقات ردیابی چشمی که انجام داده، به این نتیجه رسیده که کاربران خیلی کم به باکس هایی که حتی شبیه باکس های تبلیغات هستند،نگاه میکنند. که به این نظریه ” بنر گریزی ( banner blindness) ” میگوید.

در این نظریه حتما آن باکس، نیازی نیست که باکس تبلیغات باشد، بلکه حتی شبیه آن هم باشد، توجه کمتری را جلب میکند.

برای مثال، اگر یک وبسایتی که درمورد سلامتی بدن مطلب مینویسد و حتی منافع مالی هم ندارد، در باکسی درمورد حمله قلبی بنویسد اما آنرا در محلی از سایتش بذارد که معمولا تبلیغات ها آنجا قرار میگیرند، عده زیادی به آن توجه نمیکنند.

اما…

هاوارد لاک گاسیج (Howard Luck Gossage) میگوید:

مردم تبلیغات ها را نمیخوانند، آنها چیزهایی را میخوانند که بهشان علاقه دارند، حتی اگر آنها تبلیغ باشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید