کاربردپذیری

شما مانند کاربرانتان فکر میکنید!

هنگام طراحی یک وبسایت، به راحتی می توانید تظاهر کنید که در نوع تعامل و رفتار با سیستم، همه مانند شما هستند… که البته نتیجه همچین تصوری، معمولا یک طراحی نا کارآمد می شود.

شما اطلاعات زیادی درباره سرویس و بسایتتان می دانید، برای آن بسیار پرشور و هیجان زده هستید، اما کاربرانتان تا این حد توجه نمیکنند. آنها نگرش ها و اهداف دیگری دارند و فقط می خواهند که یکسری کارها را بوسیله سیستم شما انجام دهند.

برای آنکه از این تعصب بی جا دوری کنید، باید از کاربرانتان یاد بگیرید، آنها را در طراحی شرکت دهید، مصاحبه کنید و… .

کاربردپذیری

یکی از درس هایی که تست کاربردپذیری به ما می دهد، اینست که شما مانند کاربرانتان نیستید. باید با آزمایش های مختلف (مانند کاربردپذیری و A/B تستینگ و …) کشف کنید که آیا واقعا همانی را طراحی کرده اید که نیاز کاربر را رفع می نماید یا خیر؟

کتی سیرا (Kathy Sierra) پیشنهاد می کند که شما بجای آنکه به دید و نظر خودتان نگاه کنید، ببینید که نظر کاربرانتان چیست.

همینطور…

کتابی با نام The user is always right (همیشه حق با کاربران است) درباره تیپ های شخصیتی، طراحی کاربر محور و درک این قضیه که شما مانند کاربرانتان نیستید، صحبت میکند.

ترجمه توسط: احسان موسوی

یک طراح جوان رابط کاربری با اهدافی بزرگ :)
وبسایت http://SadeghEidi.ir
نوشته ایجاد شد 37

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا