در اواسط دهه نود، افراد علاقه ای به اسکرول کردن نداشتند، اما امروزه اسکرول چیز خیلی طبیعی و راحتی هست.

در مطالب طولانی،  مانند مقالات، اسکرول کردن برای کاربر خیلی راحت تر و بهتر از رفتن به صفحات مختلف است(مثل ادامه مطلب)

شما حتما نباید همه چیز را در بالای صفحه خود قرار بدید، مطمئن باشید که کاربران اسکرول می کنند پس طوری طراحی کنید که محتوا برای کاربر جذاب به نظر بیاید اما بالای صفحه قسمت مهمی هست، زیرا به کاربر کمک میکند که تصمیم بگیرد محتوای صفحه ارزش خواندن را دارد یا خیر

  • طبق تحقیقاتی، چارت بیت (Chartbeat) فهمیده که ۶۶% توجهات کاربران به محتوایی است که بعد از اسکرول نمایان میشه.
  • در تحقیقاتی در حدود ۱۰۰ هزار صفحه، آنالیزور ها به این نتیجه رسیده اند که افراد در ۷۶% صفحات اسکرول کرده اند و ۲۲% آنها اسکرول تا پایین صفحه بوده، آن هم بدون درنظر گرفتن ارتفای صفحه!
  • طبق تحقیقات ردیابی چشمی که جیکوب نیلسن (Jakob Nielsen) انجام داده، افراد درحالیکه توجهشان به بالای صفحه هست، اسکرول میکنند، بخصوص اگر طراحی به گونه ای باشد که کاربر را به اسکرول کردن تشویق نماید.
  • میلیسا تارکویینی (Milissa Tarquini) دریافته است، بیشتر کلیک هایی که در صفحه اول سایت ها انجام می شود، برروی پایین ترین دکمه سایت می باشد.
  • مطالعات کاربرد پذیری که Software Usability Research Laboratory انجام داده، به این نتیجه رسیده که کاربران صفحات رو بهتر و سریعتر اسکرول میکنند تا اینکه بخواهند وارد صفحات مختلف شوند.

منبع: uxmyths.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید