کاربرد‌پذیری به این معناست که یک کاربر در هنگام استفاده از یک محصول، به راحتی و در کمترین زمان، به هدفی که در نظر دارد برسد. این غالبا مربوط به رابط کاربری محصول می شود که باید به طوری اثر بخش و بهره ور باشد که کاربر جذب وب سایت یا اپلیکیشن شما شود. این یک بخش کلیدی از تعریف “مفید بودن” است. کاربردپذیر بودن شامل چهار بخش اصلی می شود که با رعایت آن ها میتوانید وب سایت ها و محصولاتی با Usability بالا ایجاد کنید.

1- قابل یادگیری

قابل یادگیری بودن شامل این می شود که کاربر بتواند به آسانی در وب سایت یا اپلیکیشن شما حرکت و کار کند و ظاهر آن برای کاربر قابل درک باشد.

2- قابل بهره‌وری

بهره وری بدین معناست که کاربر چگونه به سرعت بتواند آن چیز هایی که از طراحی شما آموخته است را انجام دهد.

3- قابل یادآوری

قابل یادآوری یعنی به آسانی بتواند بعد از مدتی استفاده نکردن دوباره با آن کار کند.

4- رضایت بخش

رضایت بخش بودن یعنی کاربر در هنگام استفاده از محصول شما احساس دلپذری داشته باشد و حس خوبی در هنگام استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن شما داشته باشد.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید