کاربرد‌پذیری یا Usaibility

کاربرد‌پذیری به این معناست که یک کاربر در هنگام استفاده از یک محصول، به راحتی و در کمترین زمان، به هدفی که در نظر دارد برسد. این غالبا مربوط به رابط کاربری محصول می شود که باید به طوری اثر بخش و بهره ور باشد که کاربر جذب وب سایت یا اپلیکیشن شما شود. این یک بخش کلیدی از تعریف “مفید بودن” است. کاربردپذیر بودن شامل چهار بخش اصلی می شود که با رعایت آن ها میتوانید وب سایت ها و محصولاتی با Usability بالا ایجاد کنید.

1- قابل یادگیری

قابل یادگیری بودن شامل این می شود که کاربر بتواند به آسانی در وب سایت یا اپلیکیشن شما حرکت و کار کند و ظاهر آن برای کاربر قابل درک باشد.

2- قابل بهره‌وری

بهره وری بدین معناست که کاربر چگونه به سرعت بتواند آن چیز هایی که از طراحی شما آموخته است را انجام دهد.

3- قابل یادآوری

قابل یادآوری یعنی به آسانی بتواند بعد از مدتی استفاده نکردن دوباره با آن کار کند.

4- رضایت بخش

رضایت بخش بودن یعنی کاربر در هنگام استفاده از محصول شما احساس دلپذری داشته باشد و حس خوبی در هنگام استفاده از وب سایت یا اپلیکیشن شما داشته باشد.

 

 

یک طراح جوان رابط کاربری با اهدافی بزرگ :)
وبسایت http://SadeghEidi.ir
نوشته ایجاد شد 37

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط

متنی که میخواهید برای جستجو وارد کرده و دکمه جستجو را فشار دهید. برای لغو دکمه ESC را فشار دهید.

بازگشت به بالا