Niche Market چی هست؟

خب اول از همه خیلی کوتاه بگم که نیچ مارکت یعنی یک بخشی از کل بازار هدف که قابل شناسایی باشه و خصوصیات خاصی رو داشته باشه. اگر ادامه رو بخونید و مثال رو ببینید مطمئنم خیلی بیشتر متوجه خواهید شد.

استارتاپ ها برای اینکه بتونند فروش خود را با تمرکز و بازدهی بیشتر انجام دهند، بر روی نیچ مارکت خاصی دست می گذارند و شروع به فعالیت می کنند. که البته متاسفانه فقط تو رویاهامون این اتفاق میفته و اکثر استارتاپ ها همون اول شروع میکنند به دست گذاشتن رو کل بازار مورد نظرشون!

یک مثال:

برای مثال بهتون بگم. یک استارتاپ در حوزه پزشکی به اسم هاسپیتل که خدمات مشاوره پزشکی ارائه میده میاد به جای اینکه تمام پزشکان حوزه های مختلف و تمام بیماران رو در اپلیکیشن خود جمع کنه (که در واقع میشه کل بازار خدمات مشاوره پزشکی) میاد فقط بر روی بیمارانی دست میزاره که دچار بیماری ایدز شده اند. چون بیماران و پزشکان مشخصی داره، اینطوری خیلی راحت میتونه روی اون قسمت از کل بازار دست بزاره و براش مارکتینگ انجام بده.

حال برای بزرگ تر شدن مارکت خود و رسیدن به کل مارکت خدمات مشاوره پزشکی باید کم کم نیچ مارکت های متفاوت رو وارد بشه و تصاحب کنه. این استراتژی برای زمانی که شما میخواهید وارد رقابت بشید هم نیز روش خوبی هست که بتونید بازارهاتون رو آهسته و پیوسته گسترش دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید